woensdag 27 augustus 2014

wie ben ik

Hier een stukje uit mijn leven, een stukje wie ben ik.
Ik ben Theo Loevering, woonachtig in Enschede, verliefd, verloofd, en getrouwd met een bijzonder lieve, intelligente, warme, kwetsbare maar zeker ook sterke vrouw en natuurlijk ben ik ook papa van maar liefst vier bijzondere, mooie en unieke kinderen, twee jongens en twee meisjes in de leeftijd van 5 tot 20 jaar.

en wie niet!!!

Na bijna 10 jaar in de keuken te hebben gewerkt van medewerker schoonmaak/logistiek tot voorman keukenhygiëne/logistiek en toen door als kok werd ik na een reorganisatie boventallig verklaard en moest ik noodgedwongen uitwijken naar een hele andere tak van sport. Om toch brood op de plank te krijgen ben ik de veiligheidsbranche in gegaan, waar ik 1 ½ jaar heb gewerkt als leiding werkplekbeveiliger langs het spoor voor ProRail.

Na die 1 ½ jaar werd ik in 1999 ingelijfd in de Telfort organisatie als Projectleider Ondergrondse Infra.
Als Projectleider heb ik 14 jaar in de ICT wereld vertoefd, gewerkt maar met name ook best veel, veel te veel gestressed. Werken, werken en nog eens werken en compleet voorbij gaan aan waar mijn hart naar uitging, wat ik echt wilde doen, wat mijn eerlijke en oprechte doelstellingen waren voor het leven.

Meer dan een 2 jaar geleden is mijn oude passie voeding weer gaan opleven, waardoor ik anders ben gaan eten, ben zelf ook weer veel meer gaan koken, bewuster met voeding om gegaan waardoor ik mij vooral ben gaan richten op voeding en gezondheid. Wat voor mij persoonlijk resulteerde in minder klachten, en meer energie. Eureka!!!!! zou je wel mogen zeggen:-)!

Afgelopen jaar heb ik mijn studie als voedingstherapeut afgerond met als doel deze expertise in te gaan zetten voor mensen die opzoek zijn naar kwaliteit van leven door met name bewuster te kiezen voor eerlijke voeding.

De term: je bent wat je eet, heeft mij dan ook al meer dan 25 jaar bezig gehouden en ben mede hierdoor op het punt aangekomen dat ik niet wil zijn wat ik eet, maar dat ik eten wil wat ik ben.
Dit vraagt een hele andere manier van kijken naar voeding, omdat het begint met kijken naar jezelf, wie jij bent en wat voeding doet met het menselijk lichaam.
Vanuit het verpleeghuis waar ik toen werkte was ik eigenlijk vooral bezig om de mensen te voeden vanuit het idealisme zorg, en natuurlijk met zo eerlijk mogelijk eten, althans daar ging ik vanuit.

Vandaag de dag kijk ik naar wat er mis is met het eten, en vooral wat ik mis in mijn eten of juist door mijn eten, waardoor klachten tot stand komen en wat ik met voeding kan doen om daar verbetering in aan te brengen.

Momenteel ben ik bezig met een vervolg studie om mijn kennis als voormalig kok en mijn opgedane kennis als voedingstherapeut te completeren. Dit doe ik dmv de studie orthomoleculaire voeding. Met deze studie wil ik nog dieper bij de kern komen van ons voedingsbestaan en van ons voedingspatroon. Ik wil graag op een professionele, positieve en effectieve manier in kunnen grijpen en invloed kunnen uitoefenen op de kwaliteit van leven.

Iedereen om mij heen die ik spreek heeft klachten van lichamelijk en psychische aard en de link met eten wordt bijna nooit gelegd, en daar wil ik graag verandering in aanbrengen.
Je bent nl echt wat je eet en ik wil jou graag helpen te komen op het punt dat je eet wat je bent.
Een mens, een lichaam, een psyche met een rijke behoefte aan eerlijke gezonde voeding en gezonde verzorging, mede door een goede nachtrust en goede beweging.

Voeding: die niet alleen vult, maar vooral voorziet in jouw echte behoefte.
Verzorging: omdat het verder gaat dan alleen maar eten, het lichaam vraagt meer dan dat.

Goed eten, goed bewegen en goed slapen, deze drie eenheid draagt bij aan een aangenaam en echt rijk leven met voeding voor mij als hoofddoel.
Als Tai Chi Quan en Qigong leraar kan ik indien gewenst ook een mooie bijdrage leveren aan goed en gezond bewegen voor jong en voor heel oud, dit geldt ook voor beter slapen.

Hier ligt mijn passie, hier ligt mijn expertise, en hier ligt mijn focus en heb mij daarom als doel gesteld voor mijzelf en voor jou, om verbetering aan te brengen in jouw levensstijl, voor een vitalere jij en een vitalere maatschappij.


"wees jezelf er zijn al zoveel anderen"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten